Veel medicijnen zijn dood in de pot voor libido

Er zijn veel medicijnen die de sexdrive verminderen, orgasme-verstorend zijn of zelfs tijdelijk impotent maken……..
Dat valt te lezen in nieuwste nummer van Bodytalk.
Over geneesmiddelen en de negatieve invloed op het seksleven, is nog veel te weinig bekend. Aanvullend onderzoek is nodig, maar wel staat vast dat bepaalde medicijnen het libido danig aantasten. Zo is dat bijvoorbeeld al langer bekend van antidepressiva.
De SSRI’s, de antidepressiva die het serotinepeil omhoogduwen, zouden orgasmes kunnen blokkeren. De meer nieuwere antidepressiva zouden minder schadelijk zijn.
Andere medicijnen zoals hoge bloeddrukremmers kunnen de zwellichaampjes in de penis beïnvloeden, met als gevolg erectieproblemen.
Veel medicatie tast niet enkel de daad aan, maar ook de zin in seks. Testosteron en dopamine vijzelen het libido op.
Wie medicijnen slikt die deze regelsystemen verstoren, kan minder zin in seks krijgen. Dat zelfde geldt voor sommige anticonceptiepillen.

Lees ook:Sekssores tijdens én na slikken anti-depressiva

Lees ook:Erectieproblemen ‘groeien’ al naar gelang man meer medicijnen slikt

Lees ook:Libido-dieet

Lees ook:Vrouwen die sporten voor de seks komen vaker klaar

Lees ook:ADHD-medicijn RITALIN kan aanhoudende erecties veroorzaken

Geef een reactie