Waarom seks in reclames echt wel werkt

De oudste truc uit de reclamewereld is: leg een lekker wijf op die nieuwe auto en mannen willen em hebben.
Waren het in de jaren ’50 nog vrouwen in een jurk (de blote dame op de foto is een pinup) inmiddels moeten dames welhaast alles uittrekken om nog wat op te vallen.
Cosmetica-giganten, zoals AXE weten daar alles van.
Ze bewerken met hun beelden als het ware de hersenen van de consument………..
Aan de University of California deden ze een experiment waarover is gepubliceerd in het vakblad ‘Journal of Neuroscience, Psychology and Economics’.
Ze lieten proefpersonen naar reclames kijken met sensoren op hun hoofd die de hersenactiviteiten ondertussen registreerden.
Het bijkt dat bij ‘rationele reclames’, dat wil zeggen: een opsomming van feiten, onze hersens weinig doen. Komt er echter een aantrekkelijk heerschap of een bevallige dame om de hoek kijken, dan vertoont het brein opeens veel activiteit.
Vooral in het gedeelte dat zich met het nemen van beslissingen bezig houdt. Alleen het deel van het brein dat onze impulsen beheerst, is in dat geval rustig.
Een mooie vrouw in een advertentie blokkeert als het ware bepaalde delen in het brein van mannen waardoor ze impulsief worden en geen rationele keuze meer maken.
“Dus let goed op je hersenen en op je portemonnee”, zegt wetenschapper Ian Cook. “Een mooie vrouw die met haar benen spreidt heeft een sterker effect op mannen dan een auto-advertente met rationele gegevens over het brandstofverbruik per kilometer.”
EN: “Onze resultaten bevestigen de veronderstelling dat voorkeuren voor producten o.a. door advertenties beïnvloed worden. Die vormen het gedrag om zonder dat daar bewuste rationele keuzes voor nodig zijn bij de consument.”

Lees ook:Heus waar: van veel porno kijken krimpen je hersenen

Lees ook:Van een orgasme word je slimmer dan van sudoko

Lees ook:Pornoverslaving is op hersenscan te zien

Lees ook:Filmpje met ballen: als jeukende testikels spreken konden……

Lees ook:Daarom is een orgasme het lekkerste op aarde

Geef een reactie