Blote borsten en okselhaar om modemerk te redden

American Apparel is een modemerk dat qua gewaagdheid en seksgehalte een reputatie heeft hoog te houden.
Nu het niet zo goed gaat met het bedrijf, gooien zij nogmaals hun troeven in de reclamestrijd.
Blote borsten om nagellak te promoten en niet geschoren oksels die ondergoed moeten doen verkopen.
De klanten vinden dit een brug te ver………
Zo laten zij her en der op Twitter en internetfora weten.
Vorige maand nog wist het merk de aandacht te trekken met getekende modellen die een overduidelijke toef schaamhaar hadden.
Dat had nog iets echt gewaagds en grappigs. Duidelijk is nu dat het merk te ver is gegaan en het is dus de vraag of deze campagne niet juist in hun nadeel uitvalt.
In het Verenigd Koninkrijk werd een advertentie van American Apparel niet in het magazine VICE geplaatst omdat het mensen zou kunnen beledigen.
In 2007 plaatste American Apparel 2 billboards in New York en Los Angeles met een beeld van een personage uit een film van regisseur Woody Allen, waarbij hij verkleed is als rabbijn.
Allen klaagde het bedrijf voor 10 miljoen dollar aan en noemde de campagne goedkoop en kinderachtig.

Lees ook:Modemerk geeft ‘modellen’ schaamhaar

Lees ook:Schaamharige campagne van American Apparel

Lees ook:Lingeriemerk zoekt mooiste billen ter wereld

Lees ook:American Apparel zet volle bossen schaamhaar in de etalage

Lees ook:Oprichter American Apparel hield er seksslavin op na

Geef een reactie